Примери добре праксе

Уобичајен

РАЗИМЕВАЊЕ и ДОБРА ВОЉА су кључне речи које нам помажу у превазилажењу проблема.

Питање да ли је наставницима потребан већи сензибилитет или је довољно више знања, пракса је показала да је сензибилитет пресудан и у много случајева донело успех десе са посебним потребама.

СВИ МИ ИМАМО НЕКЕ СВОЈЕ ПОТРЕБЕ,
ПА ЈЕ СВАКО ПОСЕБАН И СВИ СМО РАЗЛИЧИТИ
АЛИ МОЖЕМО ЛЕПО ДА ЖИВИМО ЗАЈЕДНО

Пред полазак у пети разред учитељица упознеје наставнике са проблемом ученика, преноси досадашња искуства и методологију рада, указује на јаке стране код детета.

Добри савети:

Дислексије:
– то су особе које мисле у сликама, опажају менталне слике као стварне, визуелизирају сваку реч коју прочитају као слику, када не могу да виде слику они се дезорјентишу,
– појављује се збуњеност речима за које не постоји слика „као,од,до,ако,кад…
– дете не треба терати да читати наглас пред одељењем.
– Боље читати мање а добро него више а погрешно,
– Резимирати лекцију, – подршка охрабрење, подстицај,
– Од пластелина или папира правити слова или знаке интерпункције,
– Ова деца обожавају коцке,
– Оцењивати више усмено него писмено, или дати више времена за контролни
– Користити демонстрацију у раду и активне методе
– Направити рам за читање
Дизграфија:
– необично држи оловку, јако стеже оловку
– лош и нечитак рукопис, писање не прати праву линију
Немирно дете:
– не треба обраћати пажњу на несташкуке које дете прави
– пребацити ученика у мање одељење
– негативан вокабулар који обилује агресијом, указује на октужење, социјални миље из којег дете потиче, али и на бунт и личну потрагу да за себе нађе извор сопствених моћи
Краткотрајна пажња и низак праг толеранције на фрустрацију
– због проблема у понашању, родитељи повремено присуствују часу,
– понекад послати дете кући и пре краја наставе
Физички недостаци:
– довести дете неколико дана после почетка школске године да се друга деца припреме за долазак таквог детета (Доћи ће нам ђак који не може та дрчи и пише као ви, али који зна много интересантних других ствари. Немојте замерити ако понекад више пажње посветим њој/ему него осталима, то је све у циљу да се она/он осећа пријатније.)
– Када су остали ђаци радили писмени задатак или контролну вежбу, са њом би седела у угли учионице, да другима не сметам, она ми је диктирала, а ја сам писала оно што би она рекла, како би на исти начин проверила знање.

Визуелно спацијална способност.
– способност да се види као стварно оно што се замишља
Где ова способност може доћи до изражаја:

– глума, уметност, архитектура,
– проналазаштво
– мануелне вештине,
– измишљање прича, плес

Слабовидо дете
– увеличати му тест
– дати више времена да ради од остале деце или да

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s